Mexikói hús bulgurral
2018. december 05. írta: Anilka

Mexikói hús bulgurral

A liszt és a cukor lecserélése után a következő lépésünk a fehér rizs kiiktatása. A barna rizs nálunk nem opció én se rajongok érte, de a férjem meg sem eszi. Bulgurt már többször ettünk, még gdm-es terhességeim során és szerettük, így erre esett a választás. Valahol olvastam róla, hogy török rizsnek is nevezik. Abszolút egyszerű elkészíteni, ezerszer könnyebb, mint a sima rizst és eddig nekem mindig "pörgős" maradt.

dsc_3423-01.jpeg

 

 Hozzávalók:

  • 1,2 kg sertés comb
  • 600 g mexikói zöldségkeverék (mirelit) 
  • 200 ml víz 
  • Só 
  • Bors 
  • 250 g bulgur

 

Elkészítés:

A római tál alját és tetejét kicsit átöblítettem vízzel, egyből ebbe kockáztam a húst. Kimértem a zöldségkeveréket, hozzáadtam a húshoz, sóztam, borsoztam és jól összekevertem. Felöntöttem a vízzel és a hideg sütőbe tettem. 

250 C°-on nekem 1,5 óra alatt lett kész (nagyjából fél óránként kivettem és átkevertem az egészet) 

Amikor már csak nagyjából fél óra volt vissza kimértem a bulgurt, beleöntöttem egy fém lábosba. Vízforralóban 0,5 liter vizet forraltam, ráöntöttem a bulgurra és fedővel letakartam. Bizony, bizony...ezen a ponton felejtettem el megsózni szóval ti ne tegyétek. Vizet beleönt, sóz, kever egyet, lefed. 

Mire a bulgur megszívja magát és megpuhul addigra elkészül mellé a húsos, zöldséges ragu is. 

 

Ha tetszett a recept lájkold a bejegyzést és oszd meg másokkal is :) 

⬇️⬇️⬇️

A bejegyzés trackback címe:

https://kicsitmashogy.blog.hu/api/trackback/id/tr3814436368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása