Rakott karfiol bulgurral
2018. december 13. írta: Anilka

Rakott karfiol bulgurral

Szeretem a bulgurt. Tényleg higgyétek el nekem, hogy bármilyen ételben lecserélhető vele a fehér rizs. Szénhidrát tartalma (63,4 g) is valamivel kevesebb, mint a fehér rizsnek (77 g) viszont sokkal jelentősebb különbség van abban, hogy a vércukorszint mennyire (nem) emeli meg. Ezért az IR és cukorbeteg diétaba alapnak kell lennie, ahogy jól jön fogyókúrázóknak is. 

Alacsony glikémiás indexe mellett magas a rosttartalma, ezért sokáig nem leszel éhes miután ettél. 

 dsc_3508-01.jpeg

 

Hozzávalók:

  • 450 g darált hús 
  • 1 nagy fej karfiol 
  • 1 db vöröshagyma
  • kevés olaj
  • 1 ek pirospaprika 
  • 500 g bulgur 
  • 330 g tejföl 
  • reszelt sajt ízlés szerint 
  • bors

 

Elkészítés:

 A karfiolt rózsáira szedtem, közben feltettem a vizet forrni. A hagymát apróra vágtam, olajban elkezdtem dinsztelni, amikor elkészült fehéredésig pirítottam rajta a darált húst. 

Amikor a hús levet engedett adtam hozzá egy evőkanál pirospaprikát. Nyilván nincs két egyforma színű pirospaprika, mindenki ismeri a sajátját, szóval ennek értelmében kell változtatni a mennyiségen. Sóztam, borsoztam.

Közben amikor felforrt a víz beletettem főni a karfiolt. 

A húst felöntöttem annyi vízzel ami ellepi és hagytam főni. Amikor már majdnem kész volt öntöttem hozzá még 0,5 liter vizet, újra forrás után beleöntöttem a bulgurt, újra ízesítettem sóval, borssal, lefedtem és lekapcsoltam alatta a lapot. Kb negyed óra alatt megszívta magát a bulgur és megpuhult. 

Leszűrtem a karfiolt és elkezdtem rétegezni az alapanyagokat római tálba  

Alulra került a bulguros hús 1/3 része, rá a karfiol fele, erre egy réteg tejföl és sóztam. Ezt megismételtem még egyszer. Felülre került az utolsó adag bulguros hús, még egy kis tejföl és végül a reszelt sajt. 250 C°-on addig sütöttem amíg a sajt rá nem olvadt és meg nem pirult. 

Lehet mellé enni savanyúságot is. 

 

Ha tetszett a recept köszönöm, ha megosztod másokkal is. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kicsitmashogy.blog.hu/api/trackback/id/tr5614477786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

takacsveca93 2019.01.16. 15:27:49

Szupi recept, én picit megbolondítanám még sajttal, sajtimádó vagyok :) Na meg talán raknék bele pici csípőset is. Gyorsan elkészíthető és finom. De sajna nincs ilyen tálam.
www.ujsagomat.hu/tesco/hipermarket-csutortoktol-17-01-2019/ Sajtok éppen akciósak, minden héten megnézem mi akciós és hol.
süti beállítások módosítása