Omlós keksz kicsit máshogy
2018. november 28. írta: Anilka

Omlós keksz kicsit máshogy

Mindenképpen valamilyen édességgel szerettem volna kezdeni, mert eddig akármilyen cukorhelyettesítőt próbáltam ki mindet utáltam, mert akárki akármit mond 

igenis van mellékíze. És elhiszem, hogy meg lehet szokni, de jelenleg nekem az a célom, hogy megszokjam, hanem tényleg élvezzem enni amiket sütök, főzök.

Elsőre sikerült is akadályt magam elé állítani, ugyanis porcukor kellett volna, de ugye a negyedannyi kristálycukor állagú. Nem ijedünk meg, mert anyukámtól ezer éve elkértem a kávédarálóját szóval csináltam magamnak por negyedannyit.

dsc_3392-01.jpeg

Hozzávalók:

  • 125 g dia-wellness Zero 6 lisztkoncentrátum
  • 125 g dia-wellness lisztkeverék ch 50%
  • 15 g dia-wellness 1:4 cukorhelyettesítő
  • 250 g margarin
  • Vanília aroma

 

Elkészítés:

 

A margarint kicsit kivettem a hűtőből, hogy puhuljon. Egy tálban habosra kevertem egy kis vanília aromával, majd hozzáadtam a porrá darált negyedannyit és tovább kevertem. 

Kimértem egy külön tálba a liszteket, összekevertem a kettőt majd hozzáadtam a cukros margarinhoz. Összegyúrtam amíg teljesen egynemű nem lett.

Sütőpapírral bélelt tepsibe egyforma golyókat formáztam a tésztából és egy pohár aljával kilapítottam.

180 fokos sütőben (alul-felül sütéssel) kb. 15 perc alatt megsült.

 

Nem kell nagy távolságot hagyni köztük, mert nem igazán nőtt meg, bár azt ki kell próbálnom,  hogy a sütipecsét felirata benne maradna-e. Nekem 28 db keksz lett ebből az adagból. Nincs mellék íze, férjem meg is kérdezte: "nem arról volt szó, hogy kipróbáljuk az új liszteket?". Szóval teljesen őszintén mondom semmi mellékízt nem érzünk. Tökéletesen úgy működött, mint a normál liszt, bár először megijedtem, hogy ennyire kevés cukorhelyettesítő kellett bele, de tényleg.

 

dsc_3394-01.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://kicsitmashogy.blog.hu/api/trackback/id/tr4214401836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása