Szénhidrát csökkentett házi pizza
2018. december 23. írta: Anilka

Szénhidrát csökkentett házi pizza

Két gyengém van kaja téren, mégpedig a friss, ropogós fehér kenyér és a pizza. Én elég gyakran sütök pizzát, mindig Jamie Oliver pizza receptje alapján ami szerintem a legegyszerűbb recept amit valaha láttam.

Ebből a mennyiségtől nekem 2 közepes méretű tepsivel lett pizza. Ha esetleg azon gondolkozol, hogy elfelejtettem a cukrot az élesztőhöz, akkor gyorsan meg is nyugtatlak, ugyanis egyáltalán nincs szükség rá. A langyos vízben tökéletesen felfut az élesztő cukor nélkül is. 

 dsc_3583-01.jpeg

 

Hozzávalók:

  • 500 g dia-wellness ch mínusz lisztkeverék
  • 1 evőkanál sikér
  • 2 evőkanál olaj
  • 350 ml langyos víz 
  • 1 csomag instant élesztő 
  • Só 

 

Elkészítés:

A langyos vízbe beleteszem az olajat, az élesztőt és szórok a tetejére egy kis lisztet, majd félre tettem. 

A kelesztő tálba (nekem tupperes van, nélküle egyszerűen képtelen voltam jó kelt tésztát csinálni) kimértem a lisztet és összekevertem a sóval, egy púposabb evőkanál sikérrel. 

A közepébe csináltam egy mélyedés, lassanként öntöttem bele az élesztős vizet. Közben egy villával folyamatosan dolgoztam össze. 

Amikor a tészta nagyjából összeállt kézzel addig dagasztottam amíg homogén állagú nem lett (pár perc az egész, nem kell tőle tartani). 

Rátettem a kelesztő tál tetejét és 1,5 órán át hagytam kelni. 

Két részre osztottam a tésztát  téglalap formájúra nyújtottam, beletettem a tepsibe, majd megszórtam a feltétekkel

Ezt mindenki ízlés szerint válogathatja, hogy mi kerüljön rá. Nálunk most paradicsom püré, sonka, szalámi, pirított hagyma, kukorica és sajt került rá. 

Alsó-felső sütéssel 220 °-on sütöttem amíg a sajt meg nem pirult. 

Érezhető rajta, hogy nem fehér lisztből készült, de így is nagyon könnyű, normál vastagságú tészta készült belőle.

Ha tetszik a recept oszd meg másokkal is.

A bejegyzés trackback címe:

https://kicsitmashogy.blog.hu/api/trackback/id/tr4414509262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attilajukkaja 2018.12.25. 21:50:45

Tetszik a szénhidrát csökkentett tészta receptje, de én utána biztosan nem szórnám tele a tetejét kukoricával! :o)

Anilka 2018.12.25. 22:04:07

@Attilajukkaja: Nyilván nem. Ezért sem írtam, hogy mi legyen rajta és az alap tészta a lényeg. A gyerekeim jobban szeretik a kukoricás pizzát, és így is csak +28 g ch került egy teljes pizzára. Ami 3,5 gramm/szelet :)

Attilajukkaja 2018.12.26. 09:01:34

@Anilka:
Persze, a feltétek opcionálisak, csak fura volt éppen egy ilyet látni a poszt alatt. De a gyerekekért mindent! :o)
Amúgy a sikérnek mi a szerepe? Segít összetartani a tésztát?
Köszi a válaszokat és további kellemes ünnepeket!

Anilka 2018.12.26. 11:31:08

@Attilajukkaja: A fehér lisztnek sokkal magasabb alapból a sikér tartalma, mint az egészséges lisztekenek. Akár ez amit használok, de lehet az zab vagy teljes kiörlésű liszt is. A plusz sikértől sokkal lazább, rugalmasabb tésztát lehet készíteni ezért az állaga még jobban hasonlít az "eredetire" :) én is kellemes ünnepeket kívánok :)